October - midspring in Sydney

Oktober kändes som "THE month" denna termin. Kanske för att det hände så mycket..
Alla våra sista skoluppgifter hade deadline och vi hade vårt Blitzperformance som vi alla såg fram emot och övade inför. Det var månaden när jag började träna på gym, mådde bra och hade en veckas ledighet från skolan.
 

Det här är Kerstin (1 året 1 terminen), Sara (1 året 2 terminen) och Ashley (2 året 1 terminen)
under en rast utanför vår skola.
 
 
Maroubra beach under vår lediga vecka.
 
 
Songwriter´s retreat vid The Entrance.
"When the waves come crashing in,
I tend to loose my sight,
but why do I doubt,
I´ll be just fine..."
 
 
Torsdagarna börjar alltid med "Sisterhood". Varannan vecka förbereder jag "Fruitsticks" till kvinnorna som kommer. Temat för detta år i Sisterhood har varit "Brave women run in my family". Så bra!
Det är också här det ibland ordnas "Clothesswap", vilket betyder att jag har fått utöka min garderob helt gratis.
 
 
Dessa två finländare (Maria & Matts) är på jordenrunt resa och just nu befinner de sig i Sydney. Vi bestämde att träffas, fara till Hillsong tillsammans en söndag och sedan bjöd vi hem de på kvällste. Riktigt nice! Marias lillayster och jag gick på samma klass i gymnasiet.
 
 
Vi firade vår kämppis Sabrinas födelsedag med öppet hus hemma hos oss med kakor och godsaker, men vi for också ut en måndagkväll på "Lasertag", Bowling och Karaoke. Det var premiär för mig med lasertag och det var faktiskt roligt (och svettigt). Jag gjorde 4 rundor den kvällen och det var som ett ordentligt gympass.
 
Och så hade vi våra uppträdanden. Lärarna var mer än nöjda och så var även vi. Vårt bänd var så duktigt och då blir det ju också roligt!! Jag gjorde 80´s rock, med sången "What about love?" och Petter gjorde Jazz från 40-talet..
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0