Hej och hå till skolan gå

När ni där hemma i Norden säkert redan återgått till era jobb eller studier för en god stund sedan, så har vi inlett våra studier nu först denna vecka efter att ha haft ett två månaders sommarlov. För några dagar sedan märkte jag att jag började bli lite nervös och pirrig inför det andra året. Vi har ju även fått fundera själva nu vad vi vill göra som vår praktik och det finns ju en hel del att välja mellan att involvera sig i. 
 
Vi funderade också om vi ville stanna i Vocals eller om vi skulle byta till Songwriting, ja t.o.m Pastoral linjen. Vi fick diskutera med våra lärare från de olika linjerna angående våra funderingar och efter Nya Zeeland resan så började våra tankar lägga sig. Resultatet blev att jag stannar i Vocals och Petter kommer att göra Songwriting, vilket är ganska spännande! Att byta helt från det kreativa kändes nog inte rätt när vi redan satsat ett år på det och nu har chans att gå djupare. 
 
Jag var väldigt säker på att jag ville fortsätta göra "Shine-programmet", som jag har tyckt om, men när min helt fenomenalt duktiga vocalteacher erbjöd mig att göra min praktik med henne och inom college vocals, så var jag inte lika säker längre. Och ju mer jag tänkte på det desto mer kände jag att den chansen vill jag ju inte missa!! Jag känner mig helt klart hedrad! Petter fortsätter med sin praktik i Alpha.
 
Vi kommer också båda två att byta från Kids Creative till att vara med i kören på söndagarna och får genom det komma nära det kreativa worshipteamet och se mer hur de gör söndagarna här. Dessutom är det hon, som vi tagit extra sånglektioner hos, som kommer att leda kören vilket känns roligt.
 
Så det blir en hel del förändringar och MYCKET musik för min del, men samtidigt valde jag bort att studera musik när jag valde att bli socionom, så det är väl läge för mig att fokusera på musiken nu. Tacksam för det!
 
I Fila några år sedan..
Foto: Linus Mickelsson
Netten
2015-01-30 @ 10:50:50

Härligt hörni! Vad roligt att ni får satsa på det ni brinner för! Kram

Matilda
2015-01-30 @ 21:02:32

Tack Netten! Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0