Februari

Skolan startade, månaden flög iväg. För vissa var det en "hoppa rakt i smeten"-början, för mig/oss kändes det inte så rakt på, kanske för att jag började nya praktiker och i början känner man mera in och ser vad allt man skall göra. Men vi blev direkt satta i ledarteamet för kören i City (intressant med all "backstage-information" och att vara med på deras sångauditions (de vill gärna höra hur alla sjunger och bekanta sig lite med deras livssituation förrän de sätter en upp på scenen). Petter och jag sjunger nu på Doody, som är det nyare campuset i stan. I 2 årets Chapel, som är min huvudsakliga praktik, har jag en mer pastoral roll för vokalisterna, men gör även vocal directing som en stor del samt är involverad i att sjunga. Utöver det så hade vi igår i skolan en gospel workshop med en av de bästa från Hills inom det området. Vilken röst! Så nu är det dags att börja göra gospelmusik i smågrupper.
 
Här nedan är ett fotoplock från februari ur telefonens synvinkel
 
Student and staff meeting at Hills campus. Inledning av studieåret.
 
 
Finsk connect med fastlagsbullar! Yes, jag bakade och det blev faktiskt riktigt gott!
 
 
Vi fick vårt första brev från vårt fadderbarn i Uganda. I november bestämde vi oss för att börja sponsra via organisationen Compassion.
 
 
Jag barnvaktade två pojkar i Watsons bay en vacker lördag och denna målning, som pappan målat bland 10-tals andra målningar från just det området, fångade min uppmärksamhet. What a talent!
 
 
Spelkväll och jag vann, överlägset! Ett spel jag aldrig spelat förut, så tänkte nu skryta lite. ;)
 
 
Jag å Petter tog färjan ut till Taronga zoo och promenerade i Nationalparken utanför djurparken.
 
 
Vi firade Valentine´s day med Indisk mat på restaurang och Sara´s födisfest.
 
Vanios party! Sydamerikaner vet hur man partajar!! Å inget stillsamt sådant..
 
 
Teaparty hos Melinda! Så girlish det kan bli, men nu som då e det rätt skoj med sånt. :)
 
 
Petter och jag tog färjan och besökte Neutral bay (ni märker säkert vid detta skede att färjan e typ min och Petter´s bästa vän här..haha)
 
 
Sista gången jag och Petter var med i Kids Creative på söndagarna. Vi hjälpte till vid övergången till nya studeranden och övergick sedan till kören. Det har varit ett lärorikt år, ett positivt team och musiken är faktiskt bra för att vara Kids-sånger. ;) Becky och David som är huvudledarna här skriver och producerar de flesta sångerna och de är så oerhört kreativa och begåvade.
 
Vi blev dock efterfrågade att göra Kids Creative på torsdagarna istället varannan vecka under Sisterhood, så vi fortsätter ändå på ett litet hörn. 
 
 
Yep. Februari i ett någorlunda nötskal.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0